WhatsApp kullanıcıları dikkat: Reklamlı dönem resmen başladı

WhatsApp Reklamları Kullanıcılarla Buluştu!

WhatsApp, uzun süredir gündemde olan reklam gösterimini son güncellemeyle birlikte hayata geçirdi. Yeni sistemde, “Durum Reklamları” adı verilen özellik devreye girdi. Kullanıcılar artık durumlar arasında gezinirken sponsorlu içeriklerle karşılaşıyor. Reklamlar, üzerinde açıkça belirtilen “Reklam” etiketi sayesinde diğer içeriklerden kolayca ayırt edilebiliyor.

Başka bir yenilik ise “Öne Çıkan Kanallar” özelliği oldu. Artık bazı hesaplar “sponsorlu” ibaresiyle kanal sekmesinde daha üst sıralarda listeleniyor. Bu sayede markalar ve içerik üreticileri daha geniş bir kitleye ulaşma fırsatı elde ediyor.

Reklam deneyimini şeffaf hale getirmek amacıyla WhatsApp, “Reklam Etkinlik Raporu” adlı yeni bir özellik de kullanıcıların hizmetine sundu. Kullanıcılar, hangi reklamları ne zaman gördüklerini, hangi markaların reklam gösterdiğini detaylı bir şekilde inceleyebilecek. Ayrıca bu bilgiler ZIP dosyası olarak indirilebilecek ve isteyen kullanıcılar her ay otomatik rapor oluşturabilecek.

Kullanıcı Gizliliği Ön Planda

WhatsApp, reklamların sadece “Güncellemeler” sekmesinde gösterileceğini vurgularken, özel mesajlar ve aramaların reklamlarla kesintiye uğramayacağını belirtti. Tüm birebir ve grup sohbetler de uçtan uca şifreleme ile korunmaya devam edecek.

Hedefli reklamlar için sadece kullanıcıların şehir, ülke, uygulama dili, takip ettiği kanallar ve önceki reklam etkileşimleri gibi sınırlı bilgiler kullanılacak. Kullanıcılar, hesaplarını Meta’nın “Hesaplar Merkezi” ile eşleştirerek daha kişiselleştirilmiş reklam tercihlerini etkinleştirebilecek.

Belirli Kullanıcılara Açık

Yeni reklam özellikleri şu an için sadece belirli beta kullanıcılarıyla test ediliyor. WhatsApp, reklam sistemini aşamalı olarak tüm kullanıcılara sunmayı ve aldığı geri bildirimler doğrultusunda geliştirmeyi planlıyor.

Related Posts

Çin’de ‘Türk tipi’ araç satışı resmen başlıyor

Türkiye’de otomobil piyasasını dengelemek amacıyla uygulamaya konan 6 ay / 6 bin kilometre kuralına benzer bir düzenleme bu kez Çin’de gündemde.

Klima kullanmadan arabayı serinletmenin yolunu açıkladı: Sosyal medyada izlenme rekoru kırdı

Yaz aylarında otomobilin içi adeta bir fırına dönüşüyor. Aracına binmek isteyenler yoğun sıcakla karşılaştığında ilk işi klimayı açmak oluyor. Ancak sosyal medyada hızla yayılan ve izlenme rekoru kıran bir video, klimasız serinlemenin pratik bir yolunu gösterdi.

BYD fabrika kurmaktan vazgeçti

Küresel belirsizliklerin artmasıyla birlikte yatırımlar askıya alınmaya başlandı. Çin’deki en büyük elektrikli araç üreticisi olan BYD, Meksika’ya büyük bir fabrika kurma planlarını iptal etti.

Komşu galaksi Andromeda’yı hiç bu kadar detaylı görmediniz

NASA, Samanyolu Galaksisi’nin “ikizi” sayılan Andromeda Galaksisi’nin en ayrıntılı görüntülerini ve ona ait enerji verilerinin “seslendirilmiş” (sonifikasyon) hâlini yayımladı. Bu etkileyici görseller ve sesler, gökbilimcilerin evrenin sırlarını çözme yolculuğunda önemli bir adımı temsil ediyor.

PNG formatı 20 yıl sonra büyük değişim geçiriyor

JPEG ve GIF’in tahtını yıllardır paylaşan PNG, nihayet modern bir güncelleme alıyor. Yepyeni özelliklere kavuşacak olan PNG formatı artık HDR, animasyon ve Exif desteğine kavuşuyor.

Elon Musk’ Tesla darbesi: Ne yaptıysa olmadı

Tesla’nın Avrupa’daki yeni otomobil satışları Mayıs 2025’te 2024’ün aynı dönemine kıyasla yüzde 27,9 oranında gerileyerek düşüş trendini beşinci aya taşıdı. Avrupa Otomobil Üreticileri Birliği (ACEA) verilerine göre, şirketin Avrupa pazarındaki payı yüzde 1,8’den yüzde 1,2’ye indi.